Strona główna Blog Strona 208

Zaprosznie na VII edycję dwuboju strzeleckiego

0

11 listopada 2017 r. na strzelnicy w Żołyni odbędzie się VII edycja dwuboju strzeleckiego z broni palnej krótkiej.

REGULAMIN ZAWODÓW
VII edycja dwuboju z broni krótkiej
,, PISTOLET PRAKTYCZNY’’
CEL ZAWODÓW

Wyłonienie najlepszego strzelca z broni krótkiej w dwuboju
pistoletowym.
Doskonalenie umiejętności w posługiwaniu się bronią palną.
Popularyzacja strzelectwa w formie dynamicznej.
Integracja środowiska strzeleckiego .

ORGANIZATORZY ZAWODÓW

Klub Sportów Strzeleckich IGLICA LOK w Leżajsku
Stowarzyszenie KOLEKCJONER STALOWA WŁÓCZNIA w Leżajsku
Łańcucki Klub Strzelecki CEL
Stowarzyszenie Miłośników Broni ŻOŁYNIA
Specjalistyczna Grupa Szkoleniowo – Treningowa / SGS-T/
kontakt – tel: 609 797 691, 533 119 035 ,
e-mail: frankfed@o2.pl
TERMIN I MIEJSCE ZAWODÓW
Zawody w dniu 11-11-2017r
w godz. od 9:00 do ok. 16:00
na obiekcie strzelnicy sportowej w Żołyni przy ul. Mickiewicza.
2

PROGRAM ZAWODÓW

Zawody rozgrywane w formie dwuboju w konkurencjach
pistolet dokładny oraz pistolet dynamiczny/ praktyczny/.
Rejestracja zawodników na listę startową od 9:00 do 9:30
9:30 rozpoczęcie zawodów (przywitanie uczestników, omówienie
konkurencji i przebiegu zawodów, przypomnienie warunków
bezpieczeństwa, ustalenie kolejności startu,
Rozpoczęcie rozgrywania konkurencji strzeleckich,
Konkurencja- pistolet dokładny
Przerwa techniczna (ok. 12-tej) – ciepły poczęstunek dla zawodników
Konkurencja – pistolet praktyczny
Zakończenie strzelań konkursowych
Ogłoszenie wyników, wręczenie nagród .
Zakończenie zawodów.

UCZESTNICTWO

W zawodach mogą brać udział osoby posiadające umiejętności
bezpiecznego obchodzenia i posługiwania się bronią palną krótką – pistolet
centralnego zapłonu na poziomie średniozaawansowanym w wieku powyżej
18 lat.
Organizator zastrzega sobie możliwość weryfikacji zawodników pod
względem umiejętności posługiwania się bronią krótką – pistolet !!!
Liczba uczestników ograniczona:
Konkurencja PISTOLET DOKŁADNY 40 startujących,
Konkurencja PISTOLEY DYNAMICZNY 30 startujących.
UWAGA: Startujący mogą brać udział w obydwu konkurencjach
dwuboju lub tylko w poszczególnych konkurencjach wchodzących w
skład dwuboju – w tym przypadku nie są rozpatrywani w klasyfikacji
generalnej dwuboju.
3

KLASYFIKACJA

Indywidualna w poszczególnych konkurencjach: pistolet dokładny oraz
pistolet dynamiczny, w klasyfikacji generalnej dwuboju rozpatrywani są tylko
zawodnicy startujący w obu konkurencjach strzeleckich.

NAGRODY

W konkurencji pistolet dokładny za miejsca I – III – medal + dyplom,
W konkurencji pistolet praktyczny za miejsca I – III – medal + dyplom,
W klasyfikacji generalnej dwuboju za miejsca I -III -statuetka +dyplom.
Dla najlepszych nagrody specjalne oraz rzeczowe ufundowane przez osoby
patronujące zawodom.

ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia drogą elektroniczną (e-mail lub telefonicznie) do 09-11-2017r,
rejestracja (potwierdzenie) na liście startowej zawodników oraz opłaty
startowe bezpośrednio przed zawodami w dniu zawodów .
Opłaty startowe:
Startujący w dwuboju ( własna broń i amunicja) 20,00 zł.
Startujący w dwuboju ( broń i amunicja organizatora) 80,00 zł
Startujący w konkurencji pistolet dokładny
( własna broń i amunicja) 10,00 zł.
( broń i amunicja organizatora) 30,00 zł
Startujący w konkurencji pistolet dynamiczny
( własna broń i amunicja) 15,00 zł.
( broń i amunicja organizatora) 60,00 zł

SPRAWY RÓŻNE

1. Od uczestników zawodów wymagana jest znajomość bezpiecznego obchodzenia i
posługiwania się bronią palnąkrótką centralnego zapłonu.
Organizator zastrzega sobie możliwość weryfikacji zawodników pod względem
umiejętności posługiwania się bronią krótką!!!
2. Uczestnicy używają własnej broni oraz amunicji w obu konkurencjach dwuboju
– / wyjątkowo patrz punkt 3/ – (w konkurencji pistolet praktyczny 4 magazynki ,
kabura i ładownice na magazynki – 3szt) – o tym fakcie należy powiadomić przy
rejestracji na listę startową.
3. Istnieje możliwość korzystania z broni (GLOCK-17, CZ-75) i amunicji (9X19
para) organizatora oraz wyposażenia koniecznego do przeprowadzenia
poszczególnych konkurencji.
4. Uczestnicy proszeni są o odpowiedni ubiór / przystosowany do zadań taktycznostrzeleckich/.
5. Organizator zastrzega sobie możliwość zmian w przebiegu zawodów
wynikających z przyczyn niezależnych od organizatora.

4

WARUNKI STRZELENIA
Konkurencja –pistolet dokładny
Pistolet centralnego zapłonu kal: 9×19 PARA
Dystans : 25m
Ilość strzałów: 3 próbne + 10 ocenianych
Tarcza : sportowa z punktowanymi pierścieniami
Pozycja strzelecka – stojąc
Czas: strzały próbne – 2min, strzały oceniane 5min.
Konkurencja – pistolet dynamiczny /tor strzelecko-taktyczny/
Pistolet centralnego zapłonu kal. 9×19 Para
Dystans: 10-20m
Ilość strzałów: 27
Tarcze: cele reaktywne w pięciu grupach,
Pozycja strzelecka: – stojąc/ klęcząc/ leżąc/ strzelanie w ruchu (ze zmianą
stanowisk strzeleckich oraz wymianą magazynków)
Czas: – limit czasowy 90 sekund
Zapoznanie ze szkicem oraz opis przebiegu toru strzelecko-taktycznego
bezpośrednio przed zawodami.

PUNKTACJA
Pistolet dokładny:

Ocenianych jest 10 przestrzelin w serii ocenianej.
Maksymalna ilość punktów – 100 .
Przy równej ilości punktów, decyduje większa ilość trafień ,, 10’’ – tek
Pistolet dynamiczny:
Ocenianie w systemie punktów karnych.
Za trafienie celu 0 punktów,
Za nietrafienie celu 2 punkty karne.
Trafienie tarczy wykluczonej ze strzelania, strzelanie ,,z zatrzymania’’ podczas
strzelania w ruchu 5 p. karnych,
Przekroczenie limitu czasowego ( 90 sekund) za każdą 1 sekundę
1p. karny.
W konkurencji zwycięża zawodnik z najniższą liczbą punktów karnych.
 Przy równej ilości punktów decyduje lepszy czas strzelania.
Klasyfikacja generalna dwuboju.
W klasyfikacji generalnej dwuboju rozpatrywani są zawodnicy startujący
w dwóch konkurencjach turnieju.
O zajętej lokacie decyduje suma zdobytych punktów w dwóch konkurencjach.
Przy jednakowej liczbie punktów o lokacie zawodników decydują punkty
z konkurencji ( pistolet dynamiczny).

Startuje program „MALUCH+” 2018

0

„MALUCH+” 2018 to program wspierający rozwój instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 – żłobków, klubów dziecięcych i dziennych opiekunów. Liczba tych instytucji i miejsc opieki stale się zwiększa, jednak konieczne jest podejmowanie kolejnych działań zwiększających trend wzrostowy.

Dlatego Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłasza konkurs, w ramach którego można otrzymać dofinansowanie nawet do 80 proc. kosztów projektu. Łącznie do rozdysponowania jest 450 mln zł (w rezerwie celowej – 250 mln zł, w planie finansowym Funduszu Pracy – 200 mln zł), tj. o ok. 300 mln zł więcej niż w 2017 r.

Terminy składania ofert:

dla modułu 1 – 24 listopada 2017 r.;
dla modułu 2 – 17 listopada 2017 r.;
dla modułu 3 – 17 listopada 2017 r.;
dla modułu 4 – 17 listopada 2017 r.

Kto i na co może uzyskać dofinansowanie?

Program skierowany jest do jednostek samorządu terytorialnego (gminy, powiaty, województwa), osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej (w tym uczelni i współpracujących z uczelniami podmiotów), które w zależności od modułu mogą ubiegać się o środki na:

  • moduł 1 (dla jst): tworzenie nowych miejsc opieki i zapewnienie funkcjonowania tych miejsc, a także samo utworzenie miejsc:

moduł 1a: dofinansowywane będą zadania na terenie tych gmin, gdzie nie funkcjonują żłobki lub kluby dziecięce, a zadanie dotyczy utworzenia miejsc dla nie więcej niż 20% dzieci w rocznikach 1-2 w gminie i wnioskowana wysokość dotacji nie przekracza 3 mln zł;

moduł 1b: dofinansowywane będą zadania na terenie gmin, gdzie funkcjonują żłobki lub kluby dziecięce lub nie funkcjonują instytucje opieki ale zadanie dotyczy utworzenia miejsc dla więcej niż 20% dzieci w rocznikach 1-2

w gminie lub wnioskowana wysokość dotacji przekracza 3 mln zł;

  • moduł 2 (dla gmin): zapewnienie funkcjonowania miejsc w instytucjach opieki utworzonych przez gminy przy udziale środków z programu „MALUCH”;
  • moduł 3 (dla podmiotów innych niż jst): tworzenie nowych miejsc opieki przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej (w tym uczelnie) i zapewnienie funkcjonowania tych miejsc, a także samo utworzenie miejsc;
  • moduł 4 (dla podmiotów innych niż jst): zapewnienie funkcjonowania miejsc w instytucjach opieki utworzonych przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej (w tym uczelnie).

W modułach 1, 2 oraz 4 przewiduje się wsparcie dla dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki.

Jak ubiegać się o dofinansowanie?

Aby zgłosić się do programu należy wypełnić odpowiedni formularz oferty. Formularze ofert dostępne są tutaj

Formularz oferty można złożyć w formie papierowej lub w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy ePUAP.

Oferty w formie papierowej można składać osobiście lub nadsyłać pocztą z dopiskiem na kopercie „Oferta na konkurs MALUCH+ 2018” do właściwego – ze względu na położenie gminy, na terenie której prowadzona jest lub będzie instytucja opieki – urzędu wojewódzkiego.

Oferty w formie elektronicznej złożone za pośrednictwem platformy ePUAP, z wykorzystaniem profilu zaufanego albo za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym należy przesyłać na konto urzędu wojewódzkiego, wpisując w temacie np. dla modułu 1a: „Oferta MALUCH+ 2018 – moduł 1a – nazwa_jst_której_dotyczy_oferta”; (zasady składania ofert opisane są w pkt. 7 Programu).

Formularz oferty musi spełniać wymagania formalne, m.in. musi być złożony w terminie, wypełniony kompletnie. Do oferty należy dołączyć wymagane przez właściwy urząd wojewódzki załączniki.

Wszystkie informacje można znaleźć w treści Programu. Naciśnij  na link i przejdź do ogłoszenia o konkursie Maluch+ 2018

WŁAMYWACZ W RĘKACH ŁAŃCUCKICH POLICJANTÓW

0

Zarzuty kradzieży z włamaniem usłyszał 24-letni mieszkaniec powiatu jarosławskiego. Mężczyzna na terenie Markowej i Czarnej kradł akumulatory oraz olej napędowy. Teraz grozi mu do 10 lat więzienia.

Do pierwszych kradzieży doszło końcem marca w Markowej. W nocy sprawca dostał się na parking pojazdów ciężarowych i maszyn budowlanych. Tam po pokonaniu zabezpieczeń z dwóch pojazdów skradł akumulatory oraz 350 litrów oleju napędowego. Właściciele łączną wartość strat oszacowali na ponad 2,5 tys. złotych.

Miesiąc później sprawca poprzez rozcięcie siatki w ogrodzeniu wszedł na teren posesji w Czarnej. Po przecięciu kłódek zabezpieczających skradł akumulatory oraz olej napędowy z dwóch pojazdów ciężarowych oraz koparki. Włamał się również do blaszanego garażu, skąd zabrał agregat prądotwórczy. Łączna wartość strat wyniosła prawie 6 tys. złotych.

Policjanci ustalili, że sprawcą tych kradzieży jest 24-letni mieszkaniec powiatu jarosławskiego. Mężczyzna został zatrzymany, przyznał się do stawianych mu zarzutów. Teraz za kradzieże z włamaniem odpowie przed sądem. Grozi mu kara do 10 lat więzienia.

ź: KPP Łańcut

Podsumowanie kwesty’ 2017

0

Podczas tegorocznej kwesty na łańcuckich cmentarzach 1 listopada br. wolontariusze zebrali 22 tys. 614 złotych 87 groszy na utrzymanie kuchni, prowadzonej przez Towarzystwo Pomocy im Św. Brata Alberta Koło w Łańcucie. W tym 1 tys. 769 złotych 19 groszy na cmentarzu parafialnym Łańcut-Podzwierzyniec. Potrzebną pomoc można zgłaszać pod numerem telefonu Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta Koło w Łańcucie 17 225 28 68. Każdy kto jeszcze chciałby wesprzeć Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta Koło w Łańcucie ul. Ottona z Pilczy 2 może wpłacić pieniądze na „Kuchnię Albertyńską” w banku Pekao S.A.I/O Łańcut na konto nr 25 1240 2643 1111 0000 37 78 22 65.

W tym roku wśród 24 wolontariuszy zgłoszonych przez Starostwo Powiatowe w Łańcucie znaleźli się starosta, radni powiatu, pracownicy Starostwa i powiatowych jednostek organizacyjnych. W kweście na Kuchnię Albertyńską wzięły udział następujące osoby: Adam Krzysztoń, Jadwiga Cwynar, Bogdan Drożdż, Joanna Dubiel-Sowa, Elżbieta Hanus, Aleksandra Iwan, Jan Kilian, Robert Kochman, Magdalena Kluz, Stanisław Krowicki, Marek Kuźniar, Krzysztof Lepak, Jan Magoń, Danuta Ozga, Krzysztof Ozga, Sylwia Michno, Mieczysław Rejman, Sławomir Rejman, Monika Roman, Ewa Skoczylas, Małgorzata Sobek, Agata Sońska, Damian Szubart i Łukasz Wais. W gronie 156 wolontariuszy, którzy w tym roku wsparli albertyńską kwestę była liczna grupa uczniów i nauczycieli z Zespołu Szkół Nr 1 im. Janusza Korczaka w Łańcucie, z Zespołu Szkół Nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Łańcucie I Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza w Łańcucie oraz Zespołu Szkół Technicznych im. Jana Inglota w Łańcucie.

Wszystkim serdecznie dziękujemy za okazaną bezinteresowną pomoc i wsparcie tej cennej społecznie inicjatywy.
Tekst i fot. Robert Kochman

ZMIANA W ORGANIZACJI RUCHU NA CZAS ŚWIĘTA WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH

0

1 listopada 2017 roku od godz. 6 do godz. 22 na czas obchodów Święta Wszystkich Świętych, nastąpi zmiana w organizacji ruchu w obrębie łańcuckiego cmentarza komunalnego, tj. na ulicach znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie cmentarza.Ma to na celu odpowiednio zabezpieczyć wszystkie osoby udające się w tym czasie na cmentarz komunalny w Łańcucie oraz zapewnić bezpieczny oraz płynny ruch drogowy dla wszystkich jego uczestników na ulicach znajdujących w bezpośrednim sąsiedztwie cmentarza komunalnego. Wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu ma także za zadanie ułatwić funkcjonariuszom Policji podejmowanie skutecznych działań prewencyjnych w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa, płynności oraz porządku w ruchu drogowym.

Podczas obchodów uroczystości związanych z dniem Wszystkich Świętych zostanie zmieniona organizacja ruchu zgodnie z niżej przedstawionymi rozwiązaniami czasowej organizacji ruchu.

Na ulicy Mościckiego po stronie prawej (przy wjeździe w tę ulicę z drogi krajowej nr 94 tj. w obrębie skrzyżowania z DK 94) ustawione zostaną znaki informujące o odcinku drogi jednokierunkowej oraz ograniczeniu prędkości do 30 km/h oraz znaki informujące o występującej zmianie organizacji ruchu. Następnie ustawiony zostanie znak ostrzegawczy A-20 (ostrzegający o odcinku jezdni o ruchu dwukierunkowym), znak ten będzie ustawiony po prawej stronie ulicy Mościckiego przed skrzyżowaniem z ulicą Rodziny Ulmów (od tego skrzyżowania zaczynał się bowiem będzie odcinek jezdni ulicy Mościckiego o ruchu dwukierunkowym – zgodnie z istniejącą stałą organizacją ruchu). Na skrzyżowaniu ulicy Mościckiego z ulicą Rodziny Ulmów, postawiona zostanie także tablica prowadząca ciągła U-3c (a na niej znak B-2 – informujący o zakazie wjazdu), ustawiona w poprzek jezdni ulicy Mościckiego dla kierunku jazdy od strony Albigowej. Dla kierunku jazdy od strony Albigowej (ale przed skrzyżowaniem z ulicą Rodziny Ulmów) ustawiony zostanie także znak nakazu jazdy w prawo za znakiem, tj. nakazujący jazdę w ulicę Rodziny Ulmów.

Wprowadzone zostanie tutaj także ograniczenia prędkości do 30 km/h (Znakami B-33) na odcinku od skrzyżowania z ulicą Rodziny Ulmów dalej w kierunku Albigowej (na odcinku o długości około 400 metrów). Dla jadących od strony Albigowej odpowiednio wcześniej ustawione zostaną także znaki informujące o zmianie organizacji ruchu.

Na ulicy Rodziny Ulmów (w ramach wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu obowiązującej na tej ulicy już od 31 października od godzin rannych, wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy) po stronie prawej (przy wjeździe w tą ulicę z ulicy Mościckiego) postawione zostaną znaki informujące o drodze jednokierunkowej oraz zakaz zatrzymywania się. Ponadto przy wjeździe w tę ulicę z ulicy Traugutta ustawiona zostanie w poprzek jezdni zapora drogowa, a na niej znak B-2 – informujący o zakazie wjazdu w tę ulicę.

Na ulicy Traugutta w ramach tymczasowej organizacji ruchu po stronie lewej ulicy, dla obu kierunków ruchu wprowadzony zostanie zakaz zatrzymywania się znakami zakazu B-36. W obrębie skrzyżowania ulicy Traugutta z ulicą Rodziny Ulmów ustawione i wprowadzone zostaną także zakazy skrętu w ulicę Rodziny Ulmów, poprzez odpowiednio ustawione znaki pionowe: zakazu skręcania w lewo (dla kierunku jazdy od strony Wysokiej) oraz zakazu skręcania w prawo (dla kierunku jazdy od strony Drogi Krajowej).

Na ulicy Traugutta przy dojeździe do drogi krajowej nr 94 ustawiony zostanie także dodatkowy znak nakazu, nakazujący jazdę w prawo za tym znakiem.

Na odcinku ulicy Traugutta gdzie wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu ustawione zostaną także znaki informujące o zmianie organizacji ruchu.

Ponadto przy wyjazdach z cmentarza komunalnego tj. z ulicy Wszystkich Świętych odpowiednio na ulicę Mościckiego oraz ulicę Rodziny Ulmów, ustawione zostaną znaki nakazu jazdy w lewo za znakiem.

 

Pożar hali produkcyjnej – KOELNER 2017

0

Pożar hali produkcyjnej, ewakuacja poszkodowanych, mężczyzna przygnieciony przez wózek widłowy, wyciek kwasu solnego to epizody które miały miejsce podczas ćwiczeń międzygminnych KOELNER 2017.

Korzystając z okazji, po zakończeniu ćwiczeń Druhowie zostali zapoznani z obsługą nowego sprzętu hydraulicznego LUKAS.

ź: OSP Białobrzegi

Z seniorami o bezpieczeństwie

0

Wczoraj w Albigowej zainaugurowano Akademię Bezpiecznego Seniora. Do końca listopada na terenie całej gminy Łańcut policjanci, strażacy i przedstawiciele PGE będą tłumaczyć osobom starszym jak unikać niebezpiecznych sytuacji. Podczas spotkań są wyświetlane nagrania działań przestępców czy pożarów, rozdawane opaski odblaskowe i materiały informacyjne.

Projekt finansowo wsparły władze wojewódzkie. Inicjatywę pochwalił obecny na inauguracji członek zarządu województwa podkarpackiego Stanisław Kruczek. – Na co dzień zajmuję się służbą zdrowia, mam świadomość, że w działaniach na rzecz bezpieczeństwa podobnie jak w leczeniu bardzo ważna jest profilaktyka. Akademia Bezpiecznego Seniora ma jeszcze jeden duży atut, angażuje osoby starsze do działania. Mam nadzieję, że projekt będzie w przyszłości kontynuowany – mówił S. Kruczek.

Sprzedawcy dywanów” okradli staruszkę

Prelekcja policji dotyczyła zagrożeń związanych głównie z działalnością przestępców odwiedzających ludzi starszych pod pretekstem sprzedaży towaru czy też dzwoniących metodą „na wnuczka” lub „na policjanta”. Problem został zilustrowany szokującym nagranie na którym widać, jak dom starszej schorowanej pani odwiedziły Cyganki. Kobiety podczas „handlowej prezentacji” koców plądrowały dom. Zdarzenie zostało zarejestrowane na monitoringu założonym przez rodzinę by strzec bezpieczeństwa staruszki.

Uczestnicy Akademii z dużym zainteresowaniem obejrzeli filmy szkoleniowe na temat okradania osób starszych metodą „na wnuczka” oraz „na policjanta”. Projekcja została omówiona przez funkcjonariusza Mariusza Bruda.

Zastępca Komendanta Jan Węgrzyn zwrócił uwagę na to, że nie bez powodu oszuści „polują” na osoby starsze i samotne. – Ofiarami mogą być Państwa sąsiedzi. Jeśli ktoś z okolicy mieszka sam i raczej nikt go nie odwiedza, a nagle pod jego domem pojawi się samochód z obcymi numerami rejestracyjnymi, to warto zainteresować się tym – przekonywał wice komendant.

Bywa też, że osoby starsze są krzywdzone przez najbliższych. – Na terenie gminy Markowa mamy sprawę człowieka, który pod wpływem alkoholu stosował przemoc fizyczną wobec własnej 80-letniej matki. Świadkiem zdarzenia był wnuk kobiety, który poinformował nas o tym- mówił Jan Węgrzyn.

Jak ograniczyć ryzyko pożaru i zatrucia

Przedstawiciele Państwowej Straży Pożarnej Marcin Filip oraz Piotr Glac przybliżyli podstawowe zasady bezpieczeństwa przeciwpożarowego w gospodarstwach domowych, szczególnie w okresie sezonu grzewczego.  – Żeby ograniczyć ryzyko zatrucia tlenkiem węgla czy pożaru warto zakupić czujki i gaśnice, niezwykle ważne są regularne przeglądy kominów, przewodów wentylacyjnych czy instalacji elektrycznych – przypominał Marcin Filip.  Piotr Glac zwrócił uwagę, że coraz częściej firmy ubezpieczeniowe odmawiają wypłat odszkodowań pogorzelcom jeśli ci nie mieli aktualnych przeglądów. Strażacy omówili także zasady postępowania w przypadku zapalenia się tłuszczu w kuchni, instalacji elektrycznej, ubrań na człowieku oraz ewakuacji gdy uznamy, że ogień jest już nie do opanowania.

Zamiast tańszego prądu podwójna faktura

Janusz Magoń z PGE Obrót S.A. w Rzeszowie omówił problem oszustów podszywających się pod Polską Grupę Energetyczną. – Odwiedzają ludzi i oferują umowy pozornie korzystniejsze od dotychczasowych, ale małym druczkiem są tam zawarte opłaty handlowe i inne ukryte koszty. Firma zawierająca z klientem umowę na prąd, powinna w jego imieniu wypowiedzieć starą umowę, ale tego świadomie nie robi, czego rezultatem są dwie faktury za prąd – mówił Janusz Magoń.

Przedstawiciel PGE zwrócił uwagę, że oszuści często nawet nie zostawią klientowi kopi umowy, przez co możliwość jej wypowiedzenia w terminie 14 dniowym jest trudna, bo ofiara nawet nie wie z kim umowę zawarła. – Policja dostaje sygnały o takich zdarzeniach, proszę pamiętać, że brak kopii umowy nie znaczy, że problem nie zostanie rozwiązany. Działania o których mówimy są typowym oszustwem, czyli czymś co należy zgłaszać Policji. Jeśli ktoś z Państwa dostał fakturę od firmy, którą podejrzewamy o to, że nas oszukała to nie powinien płacić – mówił Jan Węgrzyn z KPP w Łańcucie.

Janusz Magoń przypomniał, że przedstawiciele PGE nie zawierają umów poza biurami sprzedaży. – Jeśli ktoś Państwa odwiedza i mówi, że jest „z zakładu energetycznego” to już powinien nam zapalić się sygnał ostrzegawczy. W takiej sytuacji należy poprosić o identyfikator i zadzwonić do PGE z prośbą o wyjaśnienie czy ktoś taki pracuje u nas – tłumaczył Magoń.

Akademia ruszyła…. do dalej?

Spotkanie podsumował Jakub Czarnota prezes Stowarzyszenia Razem Dla Wsi Łańcuckiej. – Dziękuję prelegentom za poświęcony czas oraz gospodarzom dzisiejszego wydarzenia Ośrodkowi Kultury i Kołu Gospodyń Wiejskich w Albigowej. Cennym materiałem będą dla nas Państwa propozycje dotyczące kolejnych spotkań oraz informacje wpisane w ankietach. Zależy nam, żeby projekt był coraz ciekawszy i angażował nowe środowiska – mówił prezes Stowarzyszenia. Kolejne spotkanie odbędzie się 7 listopada w Handzlówce, a dzień później w Cierpiszu.

Organizatorami spotkań z seniorami są Koła Gospodyń Wiejskich z terenu gminy Łańcut, Stowarzyszenie Razem Dla Wsi Łańcuckiej oraz Centrum Kultury Gminy Łańcut. Projekt jest realizowany w ramach zadania publicznego zleconego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Rzeszowie.

 

POLICJANCI ODZYSKALI SKRADZIONE SIODŁA

0

Policjanci z Łańcuta odzyskali skradzione siodła. Ustalili również sprawcę kradzieży, którym okazał się 34 -letni mieszkaniec Ukrainy. Mężczyzna usłyszał zarzuty.

Początkiem października mieszkaniec Zalesia zawiadomił Policję o kradzieży dwóch siodeł z pełnym uposażeniem. Według relacji zgłaszającego, sprawcą kradzieży mógł być 34-letni obywatel Ukrainy, który kilka dni wcześniej pracował dorywczo u niego na gospodarstwie. Pokrzywdzony straty oszacował na 2 tys. zł.

Policjanci odnaleźli 34-latka, który po kradzieży kilkakrotnie zmieniał miejsca pobytu. Mężczyzna został zatrzymany. Funkcjonariusze odzyskali również dwa skradzione siodła, które wróciły już do właściciela.

Obywatel Ukrainy usłyszał zarzuty. Przyznał się do winy i dobrowolnie poddał karze.

KPP Łancut