szkoła muzyczna w Łańcucie

Uważa się, że poza nauką, dziecko powinno mieć też czas na rozwijanie swoich pasji, takich jak taniec, śpiew czy uprawianie wybranej dyscypliny sportowej. Wielu rodziców decyduje się na zapisanie swoich pociech na zajęcia w szkole muzycznej, sądząc, że to pozytywnie wpłynie na ich rozwój. Czy rzeczywiście tak jest? Dlaczego warto zapisać dziecko do szkoły muzycznej?

Nauka samodyscypliny, lepszej organizacji czasu i systematyczności

Dziecko, które regularnie uczęszcza na zajęcia w szkole muzycznej, musi tak zorganizować swój dzień, aby znaleźć odpowiednio dużo czasu nie tylko na grę na instrumencie, ale i na odrobienie lekcji oraz odpoczynek. Początkowo może to być nieco trudne, ale już po kilku tygodniach pociecha powinna przyzwyczaić się do nowego trybu życia. Dzięki temu w przyszłości łatwiej będzie sobie radzić z opanowaniem nadmiaru obowiązków.

Szkoła muzyczna Łańcut

Szkoła muzyczna Łańcut – Yamaha

Mówi się, że maluchy chodzące do szkoły muzycznej są też bardziej odpowiedzialne, gdyż muszą dbać o swój instrument oraz regularnie na nim ćwiczyć. Wpływa to pozytywnie na ich samodyscyplinę, ale również systematyczność. Same zajęcia w szkole to za mało, aby opanować wszystkie techniki gry czy płynnie grać trudniejsze utwory. Konieczne są również ćwiczenia w domu. Na zadowalający efekt należy poczekać, ale z pewnością sprawi to dziecku dużo satysfakcji.

Umiejętność radzenia sobie ze stresem

W każdej szkole muzycznej uczniowie mają możliwość zaprezentowania swojego talentu przed szerszą publicznością. Co pewien czas organizowane są koncerty dla rodziców i przyjaciół. Choć takie występy są dla dzieci stresujące, to większość z nich umie zapanować nad nerwami i tremą. To bardzo cenna umiejętność, która przydaje się nie tylko na lekcjach (przykładowo podczas recytacji wiersza przed całą klasą), ale i w późniejszym życiu zawodowym. Stres towarzyszący wystąpieniom publicznym jest naturalny, ale niektórzy dorośli odczuwają go na tyle mocno, że za wszelką cenę próbują unikać takich sytuacji. Występy w szkole muzycznej przyzwyczajają dzieci do tego, że granie, śpiewanie czy przemawianie przed publicznością nie jest tak straszne, może nawet dawać dużo radości i satysfakcji, zwłaszcza po otrzymaniu gromkich braw.

Lepsza pamięć, koncentracja i sprawność intelektualna

Korzyści płynące z gry na instrumentach były przedmiotem wielu badań naukowych, które wykazały, że muzykalne dzieci mają lepszą pamięć i koncentrację. To znacząco ułatwia naukę, bo nierzadko maluchy nie muszą spędzać przed książkami wielu godzin, aby zdobyć dobre stopnie – z łatwością zapamiętują to, co na lekcjach przekazują im nauczyciele. Umiejętności i doświadczenia zdobywane w szkole muzycznej sprawiają, że poszczególne struktury mózgowe rozwijają się szybciej, a to poprawia m.in. pamięć werbalną. Co więcej, dzieci lepiej rozwijają się językowo, często też szybciej opanowują umiejętność płynnego czytania.

Naukowcy udowodnili, że granie na instrumentach ma związek z szybszym przyswajaniem wiedzy z matematyki i innych przedmiotów ścisłych. Jest to możliwe, ponieważ odpowiadają za to te same struktury w mózgu. Warto dodać, że uczniowie szkół muzycznych bardzo często osiągają dobre wyniki także na zajęciach z języków obcych, co w przyszłości może dać im większe szanse na zdobycie ciekawej i dobrze płatnej pracy.

Jak wybrać odpowiednią szkołę muzyczną?

Zapisanie dziecka do szkoły muzycznej niesie za sobą wiele korzyści, ale problemem może być znalezienie właściwej placówki. Bardzo istotne jest to, aby pociecha trafiła na nauczyciela, który ma dobre podejście do uczniów, jest cierpliwy i potrafi zachęcić do rozwijania swojego talentu muzycznego. Często polecana jest w szczególności Szkoła Muzyczna Yamaha, która oferuje nowoczesne programy nauczania w oparciu o hasło: „Nie ma ludzi niemuzykalnych. Są tylko nieodkryte talenty”. W całej Polsce można znaleźć 82 placówki, uczęszcza do nich kilka tysięcy uczniów. Na zajęcia chętnie zapisują się nie tylko dzieci, ale i dorośli. To, co wyróżnia szkołę, to dobrze wykwalifikowana kadra i specjalne metody nauczania, dające możliwość rozwoju w dowolnym gatunku muzycznym.